Regn uppehåll = Rida!

2013-06-13 23:24:44 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Så fort det slutade regna så sprang jag ner och började fixa lilla Gorre som jag inte suttit på på 1 vecka! Men han var helt Amazing idag! I Galoppen var han som att rida en elit ponny, man kunde sitta till lite så gick han ner till lite mer samla galopp och när man la om benen också så gick han mjuk ner till skritt eller halt.
Traven var inte lika bra då han vart lite seg men mamma tyckte att han inte behövde springa fortare för han trampade under sig väldigt fint och travade lixom uppåt.
Han flyttade fint för skänkeln, men han tappade baken ett par gånger men det kan man inte förvänta sig att han inte ska göra efter som att han faktiskt är 21 år gammal :) Han var väldigt fin i förvända idag och behöll det korta uppförsbacke galoppen och det var ett tag sedan han gjorde de.
 
Ida red jag igår och hon var jätte tjurig när jag skulle jogga fram och sen när jag skulle börja jobba henne så började hon hosta varje gång jag började trava och hon brukar inte ens hosta igång! jag vart jätte orolig och hoppade av och gick upp och tempa henne, men hon hade helt normal temperatur så hon hade inte feber men hon fick vila idag så ska vi (om vädret tillåter) rida ut imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu