Super ponny!

2013-06-19 22:07:08 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag var ponnyn dyr! Hon kändes riktigt bra idag, men mamma fick hoppa upp lite i början för hon var väldigt seg och stark och jag klarar inte riktigt av det hela tiden.
Efter att mamma hade satte sig upp så var hon super fin och gick på väldigt bra av sig själv. Det var nog galoppen som var absolut bäst idag! nästan alla galoppfattningar vart helt perfekta och det var ett tag sen dem vart så bra.
Mamma hjälpte mig så jag fick göra mycket tempo växlingar, flytta för skänkeln och övergångar.
I galoppen fick jag första rida på en stor volt runt mamma och sedan förminsta volten så att det blir ungefär en 8-5 m volt och efter det så gjorde jag volten större med hjälp av att göra som en skänkelvickning i galopp så att volten blir större. Sen ut på spåret och göra en ökning på rakspåret, det var en väldigt bra övning för Ida för hon var kvickare i bakbenen.
På sluten försökte jag ta upp formen lite och rida i mer samlad trav, vilken ponny hon vart asså! helt sjukt fin, tog alla mina minimala hjälper och man kunde bara sitta och le :)
 
Nu hoppas jag att det går så här bra nästan hela tiden för då kanske vi kan komma ut på någon tävling till höst!
 
Gud jag har inte än ända bild när jag rider Ida!! inte bra :(
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu