Gårdagens hoppträning

2013-01-23 20:23:35 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


 
  Hej!
Jag haft fullt upp med hästarna och skolan så det är skälet till att jag inte har bloggat! 
Men igår vart det äntlingen hoppträning och då var SÅKLART min tränare sjuk -.- men då fick min mammas kille rycka in och hålla lite hopp lektion för oss och han var jätte bra. Gorre var där imot inte lika duktig, han var super stark och stannade helatiden på kombinationen (han tycker verkligen ite om kominationer så när första räcket låg på 1m och oxer på 115 så vägrade han hela tiden så vi fick sänka oxern till 1m oxå och då gick det hur bra och hellst att hoppa. Jag vet ju lixom att han klarar av 115 men om han säger ifrån så tror jag att vi håller oss på 1m :) Han är ju som sagt gammal och då blir dem lite tjurig ibland! Sen tror jag att ja har blivit lite osäkrere efter att jag ramlade av men det går nog över nästa gång och då hoppas jag att Gorre är vaknar på rätt sida oxå. Men sista hindre kände super bra och jag tror att det låg på 1m (jag är inte så högd fixerad men jag bara skriver ut för att lixom).
Jag hade ingen lust att gå ut och rida nu i -17 grader och jag tror inte att det är så bra för hanns luftvägar för han brukar få lite problem med dem när det är kallt. Imorgon tror jag att jag ska rida om det inte är allt för kallt, hoppas att de inte är det för jag skulle hämskt gärna vilja börja träna igen :) Vi åkte till ridhuset för några dagar sen och gud vad han gick bra! Kunde göra allt i Lag 03,  jag red inte igenom pogramet men skänkelvickningarna och förvända galoppen var ovanligt bra och nu känner jag bara att jag skulle vilja komma ut på någon dressyr tävling iår oxå! Jag tror att Mamma och jag ska åka på någon Pay and Ride i februari så då får vi se om kan sköter sig :)
 
Lite bilder från när Amanda var här :) kommer mera senare // Daniela
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu