Galen ponny igår!

2013-02-13 13:50:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


 
Igår var det äntligen dags för hoppträning! Gud som jag har längat efter de. Men han var i allafall helt galen och jätte stark, vi tränade på kontrollen och stuts. Han bara stod och studsade och slog upp huvet så fort jag  vi skulle vänta på våran tur. Han hoppade fint men var lite för pigg för att kunna göra allt bra lixom, för vi skulle komma på ett kryss på kanske 70 cm  i galopp sen hade vi 5 m på oss att sakta av till trav och trava några bommar och sedan fram i galopp igen och på ett likadant hinder igen och det var ju inte det lättaste när han bara drog efter hindrena, men vi satte den sista gången när vi tog hela banan. Sen hade vi en studs på 4 hinder och sedan 6 galoppsprång till en oxer och det var lite svårt att få in 6 st för han tog anntingen 7 st för att han sudsade fram eller så vart det bara 5 st för att han bara drog i väg men det var jätte jätte roligt att han var så pigg! helt överlycklig att han fortfarnade har glöden kvar :) Men jag kanske hinner lägga ut en skiss på hur banan och övningarna var lite senare idag :)  Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra med honom faktist ;)
 
Haha hur sitter jag!! // Danni
 
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu