Dagens ridpass

2013-02-06 21:59:17 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Dagens ridpass gick jätte bra! Han var jätte fin i skritten och traven, galoppen får vi jobba på. På bara typ mindre än två veckor går han jätte fint på tygeln och verkligen arbetar i form med ryggen och rumpan! I galoppen så orkar han inte riktigt bära upp sig så han blir bara låg, men vi är på god väg. I början så behövde jag hålla i honom jätte mycket för att han skulle gå i form, men nu börjar jag inte alls hålla i honom på det sätt. Jag kan lätta på handen och bara luta mig tillbaka, men som sagt galoppen behöver jag hålla honom mera då han behöver det då han inte orkar bära upp sig själv. Gillar att han börjar bli mer positiv i ridningen i huvudtaget, han fokuserar mer på mig och lyssnar betydligt bättre på dom hjälper jag gör. Jag kommer ihåg när jag hade jätte svårt att fatta galopp direkt när jag ville och inte när han känner för det. Det problemet finns inte alls längre! Det jobbiga är att han brukar sparka rakt ut ibland i galopp fattningarna då han blir sur, men det jobbar vi också på ;) Imorn ska jag nog åka till stallet igen :) // Amanda
 
Min fina feta ponny från i somras ;) <3
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu