Dagens ridpass på Mickey

2013-02-11 21:55:00 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag så hade vi studiedag så jag sov hos Corina igår, jag har varit i stallet hela dan idag. Idag trimmade jag och Mickey ordenligt i ridhuset. Började med att skritta på lösa tyglar i typ 5 min, sen började jag forma honom. Jobbade på formen i skritt i ungefär 10 min för att verkligen jobba igenom honom innan vi går upp i trav. Han var jätte mjuk i munnen idag i trvaven, han försökte inte alls gå emot. Jobbade i trav i ca 20 min, han var hur fin som helst! Körde lite på volterna, serbentiner, lite snätt igenom osv. I första galoppen var han ganska jobbig då han försöker ta bettet men efter 2-3 gånger så släppte han och han gick i lite mer lång och låg. Efter ett tag så kunde jag ta upp honom lite mer i galoppen, han var jätte fin men han blir ganska stark och försöker smita undan. Försökte även på mig lite skänkelvikningar, tycker att han skötte sig rätt bra för att bara gjort det några få gånger. Han måste bara få med sig bakdelen lite mer, men vi jobbar på det :) Gjorde några travökningar, han travade på väldigt bra och längde verkligen steget. Försökte göra lite galoppökningar också men det tyckte han var lite jobbigt, men det gick ungefär, det blev lite rundare finare galopp iallafall. Idag var verkligen ett sånt där ridpass som man verkligen känner att ingenting är omöjligt! Det går om man bara vågar tro! Kunde inte vara nöjdare med Mickey idag, för mig kommer han alltid vara bäst! Det som är så roligt nu med honom är att även fast han inte kan sådär jätte mycket så försöker han så gott han kan. Bara det underlättar så mycket, förut var han väldigt tjurig och tyckte ridningen var piss tråkig. Men nu känns det verkligen som han tycker om att få jobba lite :) Nått som är så himla gulligt med honom är att varje gång han gör saker rätt så lättar jag alltid på handen och klappar honom lite lätt med handen. Han blir alltid så himla stolt och glad när man berömmer honom, så brukar han vilja göra om samma grej bara för att visa att han är så duktig! Haha han är bara för söt ibland! Nu ska jag börja jobba lite med mitt lilla hemliga projekt, nu blev ni nyfikna va? // Amanda
 
                                       Ni får nöja er med en hoppbild istället ;)
 
 

Kommentarer
Anonym

Vill du fråga EMIL SVENDSEN någonting?!! Vi kommer filma svaret och publicera det i ett inlägg!
http://swagriders.blogg.se/2013/march/vill-du-fraga.html#comment

2013-03-15 20:27:31

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu