Tävlingen Igår

2012-09-30 19:35:38 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej!
Jag tänkte sammanfatta tävlingen igår :)
 
Framridningen:
 Där kändes han inte bra alls! Han var seg och ostadigt i formen så jag hade lite pantik då jag bara red fram i ca 30 min med fram skrittning i 10 min. Fick inte till någonting, ryggningarna var riktigt katastof (det var den även inne på banan men inte som dom här) och skänkelvickningarna hände det ingenting han var bara jätte tjurigg mot skänklen! Dom sista 2 minutrarna plockade jag upp honom och då känndes han bättre, men galoppen var 4-taktigt studtals då så jag fick sitta och driva som en galning :)
 
På banan:
Det var ingen collecting inne i ridhuset så det var bara att gå in direkt, sen fick jag kanske rida där inne i mindra än 1 min, men för vårandel så var det bara bra för då hinner hann inte bli trött :) Innridningen var jätte dåligt då han skulle klia sig på bringan i halten så den fick jag en 5:a på, sen flöt det vell på ganska bra fram till sista trav volten då han skulle bajsa mitt i så det var en jätte dåligt ökning efter men vi fick iallafall en 6:a på den. Sen så var ryggningen super dåligt då han körde upp huvet och slängde sig bakåt typ så jag hann inte visa någon halt sen skrev hon att jag bara visade 2 steg men om man kollar på filmen så visar jag faktist 4 steg och det är imellan 4-6 steg, dock nämde hon inte att han gick övertygeln :) I skritten vart han lite spänd och ville inte slapna av och då vågar inte jag länga ut tygeln så mycket, så hon skrev typ att jag han måste gå mer fri , sen kliade han sig på bringan igen. Galoppen var inte häller någon höjdare eller jag fick 7:or på alla galoppfattningar och på ena volten o båda förvända sen höll jag på att glöma bort sen sista galoppvolten! det var i sista sekund som jag kom på den så det var jätte konstigt men fick en 6:a på den iallafall. Galoppökningen tyckte jag känndes bra men när jag kollade på filmen så rider jag en väldigt konstig väg så den fick jag oxå en 6:a på :)
Men dte var vårt näst bäst resultat i en LA:1 så det tyckte jag var bra sen var det inte direkt en dommare som tycker om oss :P Men det var en lite marginal över godkänt så det är jag nöjd med :) 64%
 
En annan sak som är väldigt rolig är att Årsta-runsten kom till final och dom duktigta tjejorna som red i laget kom även 3 av alla lag :) 2 st individuella (stavning) placeringar oxå! Sen vann Miranda DM!! duktigta unge!!
 
Vi har utagning till finalen på fredag då dte är pogramriding bara 5-10 min här ifrån så det är jätte skönt :) Jag kommer rida en LA:1 och så får vi hoppas på att han sköter sig och inte blir överstressad som han alltid blir :)
 
Jag har tyvärr inga bilder ifrån igår :( Men film kommer snart!
 
500 hundrade bilden här! Det fick bli lilla Gorre som fick stå för den äran :)
 
Från gårdagens fotografering :)
 
//Danni
 
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu