Programridningen!

2012-05-11 22:32:06 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag var det programridning för roggan (Roger olsson) och vi fick synda oss jätte mycket när vi skulle ditt för det började kl 5 och då måste man ju rida fram i kanske 30 min för det vart vid halv 5, och jag kom hem vid kvart i 4 och inte mycke var gjort i stallet så vi fick slänga in hästarna jätte fort och börja fixa dom!

Mamma red först så jag fick gå runt där i en halvtimme innan jag började rida fram, och det gick VÄLDIGT långsamt!! men ja efter en havtimme började jag rida fram och han kändes ganska bra förutom att han var jätte stark i handen och det kan ta super länge innan man löser de!

När jag skulle ria så kolade han på vilket pogram jag skulle rida och han frågade mamma varför jag byte till en LB:3, mamma sa att jag inte kände mig redo för det och att det inte sitter så bra. Då kom han fram till mig och sa att jag vell kunde rida en LA:1 efter som att det ändo bara är träning. och jag gick med på att rida LA:1 istället. men vi red igenom pogramet först och det kändes hemskt!! han satte skänkelvickningarn ganska bra och ryggningen oxå, men han vart så himla spänd! han har nog aldrigt vart så spänd så länge jag har haft honom!! men tydligen så var det inte så illa ändo :)


Sen efter jag red själva pogramet (jag ville inte ha någon bedömning bara hjälp) så tränade vi på att jag skulle ha mina händer mera stilla, skänkelvicknigarna och ryggningarna. Nu vet jag hur jag ska göra för att få någolunda skänkelvickningar och ryggningar! sen sa han oxå att jag kommer att vara redo för start om nägra veckor och botkyrka är ju om några veckor :) Men vi får se hur det går hemma oxå och på träning.




(inte från idag)  // Danni


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu