Hoppningen igår

2012-05-23 13:31:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Det stog hoppning på schemat och vi åker som vanligt till min dressyr tränare Tess ridhus. Vi fick träna på stuts och att hoppa utan stigbyglar! Jätte roligt var det, han va super pigg och hölla mest på att hoppa omkring överallt när Saga skulle hoppa :P Men vi hoppade först 3 st stuts hinder sen 2 st med 1 galopps språng imellan efter varandra, det sista hindret var en högre oxer. Första gången vart det lite hastig och då hoppade vi utan stigbyglar men gångerna efter det gick det super, förutom en gång när han kom på lite fel så det vart ett JÄTTE språng så att han kom ut balans och höll nästan på att ramla av! Vi travade bommar oxå, först på travbommarna och sen några meter efter kom det galoppbommar som man skulle galopper lungt över ;) När man säger lungt till Gorre betyder det tydligen sken!! När vi hade hoppat stutsen och dom så höjde hon oxerna och breddade den, Den var ca 1m hög och 90 cm bred. Det gick oxå bra! Sen fick vi ta ner stigbyglarna igen, gud vilken skillnade ifrån innan, då knep jag med benen jätte mycket och nu när vi fick ta upp stigbyglarna så trampade jag ner i stigbygeln och fick en mycket bättre sits! om man sitter och kniper med benen lite så borde ni testa att hoppa utan stigbyglar! Hon höjde uteligare än gång och då kanske det vart 110 cm och samma bred, det fick nästan bättre då han måste jobba mera med bakbenen! Sen på slutet så fick vi hoppa hela banan och det var först travbommarna sen galoppbommarna och efter dom så var det på stutsen och dom med 1 galoppsprång imellan, sen på en tilll oxer och ett recke :) första gången vart lite förvirrade för vi landade i fel galopp och vi skulle rida först ut till spåret sen svänga och då hade jag inte märkt att jag var i fel galopp så det vart nästan rakt in i väggen! Andra gången därimot gick mycket bättre, allt flöt på bra och svängarna vart oxå ganska bra, det är bara det att vi måste träna på att landa i rätt galopp!! annars så var det väldigt bra och bra fart :) så vi kanske kan åka på den där Pay and Jupmen iallafall, för jag var lite velig på det bara för att det är tävling bara 4 dagar innan och en vecka efter och det blir ju kanske lite tajt med så mycket saker på så lite tid. Sen är det Gripen bara 13 dagar efter mälarhöjde som är den 16 juni, men det är ju sista året nu och han tycker att det är roligt, speciellt hoppningen och vi behöver ju inte hoppa några höjde utan bara för skojs skulle :)

Nu såg jag att det var ett ganska långt innlägg :P Hoppas att ni orkar läsa det :)  // Danni


när Amanda och jag hoppade Campari :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu