2 x dressyr pass

2012-06-24 22:54:31 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej, jag hann inte skriva om mitt dressyr pass igår så ni får både det ifrån idag och det ifrån igår!
 
Gårdagens ridpass: Jag red tillsamans med mamma som red på Ida, han var lite stark och gick imot i början av passet, så vi gjorde mycket övergångar och stora åttvolter. Gjorde även några skänkelvickningar som vart rätt så bra, galoppen var det full fart på långsidorna och vanliga galopp på kort sidorna.Efter det var var han fram för skänkeln och fin i formen. Skrittade lite på långa tyglar sen vart det mycket arbete i skritt, skänkelvikningar, öppnor , slutor och ryggningar. Han var jätte fin efter det och vi började trava i på spåret i en lite lägre form så att han skulle kunna jobba på fram i bra takt, Sen tog jag upp honom i den högre formen och han kändes som en sago ponny! Hent galet fin i munnen och gången vart super! Han har ingen "super" gång utan den är inte "dålig" och inte jätte bra, lixom mittimellan :P Men nu började han verkligan jobba med bak och trampa under sig jätte fint. Då passade jag på att rida skänkelvickningarna som är i LA:1 och dom känndes ganksa okej , bra för att vara honom om man kan säga så! Galoppen var han underbar i, tränade mest på delaran ur LA:1 så dom känndes jätte bra! Vi avslutade men att rida igenom LA:1. Allting var super bra!! skit nöjd, allting satt och mamma sa att jag lungt skulle ha ridit på över 66% och mitt absoluta mål i en LA:1 är över 65% så det är ju jätte bra!
 
Dagens ridpass: Han var väldigt stel i början så det var samma som igår, volter och övergångar. Han var bättre i traven i början idag, vi gjorde jätte mycket skänkelvickningare åt alla håll och kanter! Dom vart ganska bra och han fåll kvar formen. Galoppen fick jag bara sitta och ösa på för att jag var så himla seg! Men efter det så var man pigg och trampade på bra med bak. skritt paus. Tog tyglarna och började jobba honom lite, han var super stark så jag började galoppera (pröva något nytt för att få honom att vakna till lite). Jag trök på jätte mycket så att han skulle sätta under sig och det gjorde han verkligen! Jösses vilken galopp han fick :D Jag gjorde några galopp serpentiner och i vänster varv gick det skit bra och skulle kunna tävla så MEN i höger varv har han svårt att hålla det och det blir för kort för honom i mitten bågen. Så det får vi jobba på! Gjorde några travökningar och dom var lika bra som dom brukar bara att jag inte kan sitta i dom :P nästa lite tur att han inte f´gör sånna på tävling för då hade jag typ studsat av :P Mamma ska näst nästa helg täva en LA:3 och det är ett pogram som det inte är några svåra skritt moment men utan bara det som är med i en LB:1 , så jag tror att det skulle kunna vara ett pogram som skulle passa oss väldigt bra :)
 
 
 
när lilla mamma rider honom ( inte ifrån dom här dagrana) // Danni

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu