Ridpasset igår

2012-07-18 15:29:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Mamma och jag gick ut och red på kvällen då det var så mycket broms på förmiddagen och eftermiddagen, men vi började med att skritta ett varv uppe i våran skog som typ tog 15 min. Sen gick vi ner till banan och jobbade dom lite, Jag hade hopp utrustning för att jag ville prova dom nya tyglarna. Han var lite stel efter som att jag inte hade ridit på 3 dagar plus att han var super svullen i ganacherna så han fick bara gå lång och låg hela passet men det var ju oxå bra för då tränar dom rygg musklerna! Jag galopperade igång honom på fyrkanten några varv sen ökade jag på långsidorna och kortade på kortsidorna, han var jätte lydig att korta men det var lite svårt att sitta till i en hoppsadel. Han var lite seg så man var tvungen att väcka upp honom helatiden med nya saker, som att göra halt och sen direkt fram i galopp eller att man galopperar och sen gör halt och sen går fram i andra galoppena på raktspår, haha lite svårt att förklara!  Mycket tempoväxlingar är oxå bra sen måste man ju kunna få fram den energin fram till handen, så att man kan rida på den! det är då powern kommer fram på honom :) Han var lite lat i skänkelvickningarna, men jag läste nu när vi åkte till skåne i en tidning som heter "allt om dresssyr" och där stod det att man kunde peta på lite lätt med spöt vi skänkeln och jag tänkte att jag kunde prova det och det funkade super bra! han började lyssna för skänkeln jätte bra, och skänkelvickningarna vart super efter det och började andvända baken mycket bättre oxå! Sen gjorde vi ett jätte fin galopp serpentin i ena varvet, men i andra lyckades mamma vara ivägen varenda gång jag skulle göra en och tillslut så struntade jag i det.
 
 Men idag SKA jag få till dom i båda varven sen ska jag oxå rida igenom Lag 03, måste bara lära mig det oxå men det går snabbt :) jag tror att det pogramet skulle passa honom väldigt bra! Sen kanske Amanda kommer idag oxå men det är inte bestämt ännu och då kommer det komma bildbomber!! Vi ska fota massor :)
 
 
// Danni
 
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu