Hästvärlden!

2012-07-18 13:11:32 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Hästvärlden är en tuff värld där man lätt blir kränkt eller sårad! jag fattar inte hur man kan typ skriva sånna elaka kommentaren som vissa gör på vissa bloggar! typ om sitsen eller annat, kan man inte bara låta varandara vara och tänk på erat eget liv! Vissa hatar verkligen pessoa bett och vissa borde inte få andvända det och vissa vet hur man andvänder det på ett bra sätt, de är det vissa inte tycks förstå att om man vet om hur det påverklar hästan och vet hur man ska rida på det så förstör det inte hästen för i sånna fall skulle man inte så tävla på pessoa om man visste att det förstör hela hästen! många använder det fast dom inte har en aning om hur det andväns och det tycker inte jag om. Jag skulle aldrig stoppa in det i min häst mun efter som att jag inte riktigt vet hur det ska ridas med , sen är det super viktigt att man har en jätte stadig hand vilket starkt bett man än har! det är därför jag inte ska ha något annat bett än 2 & 3 - delat för att jag inte har så pass stadig hand som man bör ha. Sen till fördomar, sånnt hatar jag lixom jag vet ett super fin haflinger men världens kapasitet och hopp teknik (goldponies.blogg.se) , den har minst lika mycket skanns till att vinna som alla andra ponnysar har, men jag vet att folk tänker så här  att en haflinger eller fjording är inget motstånd men det finns super fina ponnysar i dom raserna som tävlar på hög nivå!
Häst som häst alla hästar är lika mycket värda ur dom än ser ut, om det är en elit tävlings häst elller en skogsmulle!
Hoppas att det är okej att jag lånare den här bilden Amanda :)
 
när jag började tävla så var det jätte många som kolalde ner på mig för att jag bara var 12 år och typ 150 cm lång så många trode nog att jag typ var 10-11 år, men det var alltid lika roligt att se deras miner när jag red mycket bättre än dom :)   Det var oftas som som inte red på så bra % som kollade ner på en när man gick och anmälde sig till start, medan dom som red på höga %  hade mer respekt mot en som var mindre :)  t.ex så var min sits super dåligt när jag  var liten och min mamma trode alltid att jag skulle kunna rida dressyr, när jag var 8 år så tävlade jag min första klubb tävling och då fick jag en 5 på min sitts och hålling.  Det  var inte så lätta att jobba upp det men det gick efter mycket slit och när jag var 12 år så fick jag nästan alltid 8 or på min sists och hålling, så det går om man vill! jag tycker bara att hästvärlden borde ändras!!
 
 
// Danni

Kommentarer

De här med fördomar asså, allt går bara man vill! En travkorsning har ju liksom vunnit OS i hoppning.

Super bra skrivet Dani!:)

Haha, jag är ju liksom 12, fyller 13 men lika lång som de 17åriga tjejerna typ:P

kram!

2012-07-18 14:16:06

Såklart du får låna bilden, haha först när jag inte läste blev jag chockad att hon var där xd Men superbra skrivet! Gillar inte pessoa särskilt när folk inte använder det rätt, min syrra rider sin medryttarponny med det men är supermjuk för med vanligt bett drar hon verkligen bara! ;)

2012-07-18 20:22:09

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu