Gordon (dagens ridpass)

2012-07-30 22:43:54 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag gick jag ner till banan själv då mamma tar väldigt mycket stor plats när man rider med henne ;) Men har var väldig seg i uppvärmningen så det vart mycket tempoväxlingar och övergångar till trav-skritt-galopp, han vart bättre i gången då men han var lika nonchalant för skänkeln så det gick blir ökad galopp på fyrkantspåret några varv så attt han vaknade till lite. Jag gjorde några fina slutor i skritt för att få lite känn på dom, men i vänster varv är det svårt asså! han vill inte ställa igenom riktigt men vi fick till en iallafall. lite öppnor oxå så att han böjs igenom, i skritt då oxå efter som att det är lättare för oss att börja i skritt, sen vart det trav igen med tanken att få fram honom i ett högre temo än vad vi brukar rida och de var då takten kommer fram som han faktist har men dte är så himla svårt att visa det på tävling efter som att han blir så seg!  Sen i arbetstraven vart han lite orolig i munnen så jag försökte att ha en så stadig hand som möjligt, och efter att jag hade tänkt lite på de så gick han som en klocka!! Jätte fin i formen, jag har nämligen bytt tyglar till ett par med flera knoppar på men samma längd och det var super bra för nu har jag en knopp som är presic där jag vill ha den i den tävlings formen, men på slutet i några minuter var det som att sväva på moln! Han jobbade verkligen under sig och formen va som i samlade gångarter. Jag fick till en sluta i varje varv som vart på tävlings nivå, han fick verkigen med baken och ställningen var jätte bra oxå :) Jag slutade med att göra galoppserpentiner med enkla byten i och dom vart helt fantastiska!! jag ku´nde verkligen samla ihop hhonom innan avbrottet så dom var skita bra asså! :) jätte nöjd med det här passet! :D
 
sötnosen efter ett bra pass, dock inte ifrån idag :) Men idag körde vi på en rosa outfit,jag hittade ett 2 st knall rosa lindor sen mitt gråa schabrak med roda passoal, han var super söt i den men jag fick tyvärr ingen bild på de :(
 
// Danni

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu