gårdagens ridning

2012-07-09 12:37:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår gick Amanda och jag upp tidigt för ett hinna rida innan vi åkte till tävlingen, Amanda red Kisten och jag Gorre. I början när jag tog tyglarna så  var han super seg och tjurade bara imot skänkeln så jag fick driva på honom jätte mycket och då blir han stressad av det så då fick jag börja göra övergångar vid varje bokstav. Han lungnade ner sig lite men han var fortfarande lite orolig i handen så jag galopperade och då låsnade allt! Ska nog galoppera direkt efter framskrittninge, då kankse man slipper dom där små bråken! Jag red bara i framridings form så han är väldigt öppen i formen . Vi träande lite slutor och dom var vell okej men vi måste träna på dom mycket mer för att dom ska bli uppvisningsbara. Galoppen vart super för då var han fram och lydig i handen så vi gjorde några enkla byten men dom vart bara slarviga så jag gjorde galoppserpentiner och dom vart fakktist jätte fina imot vad dom brukar vara, eller han kan göra 8 m volter stadigt på tygeln medan i andra varvet kan han knappt göra en 15 m volt, nu är han nästan lika stadig i båda varven! ett litet framsteg åtmindstände :)
 
Sen fick Amanda hoppa upp på honom och rida lite "lektion" för mig, vi tränade på henne , alltså hennes hållning,sits och påverkan av hästan. Det gick bra och Gorre skötte sig fint! han är inte direkt någon bra läromästare då han kan vara lite svår riden för att han blir så spend när någon annan ryttare sitter upp :)
 
Ett Tips! : Både jag och Amanda har lite problem med hand ställningen, så då kan man ta stopparna/flärparna på schabracket  och hålla i dom så att du får en fast han men du kan ändo styra.  Man håller i dom som att det skulle vara en tygel , asså mot tyglen :)  Jag red så jätte mycket när jag red för min gammla tränare Lillemor Borko :)
 
 
// Danni

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu