Om Daniela & Cordon Rouge

2012-01-01 19:50:00 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej! Jag är en tjej på 14 vårar och har ängnat hela mitt liv åt hästar! just nu har jag min 20 åriga skimmel ponny som är väldigt fräch för sin ålder, Jag har haft honom sen augusti 2009 och då gick han inprincip inte på tygeln ett ända steg tills april 2010 då det släpte lite och han började plocka rosetter på tävlings banorna!  Han har gått som hopp ponny innan och har haft 3 ägare innan mig i sverige för han kommer nämligen ifrån Irland. Med dom tidigare ägarna har han gått med vinster & placeringar upp till MVSB sen vart dom för långa, jag hoppar mest på LC nivå! Vi är mer dressyr inriktade, vi tävlar på lokan nivå. Vi har redan nått målen för i år och det var över 65% i en LA:1 och det fick vi på Gripens meeting då vi fick 66% med några missar :) vi har vinster och placerinar upp till LB, men vi har bara startat 5 st LA:1 och alla har vi fårr över 60% :) Nu till hösten ska vi kanske vara med i Div.2 , och så hoppas vi på lite placeringar i LA och debutera Lag 03 , LA:3 på godkända % :) Om vi ska tävla nästa år också (det beror på om han är fräch och så där) så satsar vi på LA:P1!  Vi tränare för Tess som äger dahlsgård, henne tränar jag för ca en gång i veckan sen brukar jag träna för Jennie Larsson varanan vecka och det går super bra med båda två. Vi är lika dampiga båda två så vi passar som handen i hansken! 
 
 
 

Kommentarer

Himla fin ponny! Roligt att ni har utvecklats så mycket! :)

Svar: Tack! ja, otrolig stålt över att fått honom från att vara en galen hopp ponny till en fin dressyr ponny :)
Amanda & Daniela

2012-12-18 20:12:09

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu