Gordons Ridpass

2012-01-13 19:24:35 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Det var ju glashalt på vägarna så vi körde i typ 30 helavägen men det gick bra. Vi lastade ut och gick in i ridhuset... som var TOMT inte en enda människa och bara 3 hinder, så det var skit skönt. jag började med lite lösgörande i skritt och trav,han var väldigt stel i höger men efter att ha kämpat i ca 10 min så släppte han äntligen och efter de så gick han super bra :) Vi körde lite skänkelvikningar som äntligen har blivit bra efter väldigt hårt arbete, så det tränade vi lite på sen gjorde jag en ryggning som faktist vart ganska okej för att vara honom men vi har inte gjort de på flera månader :) I galoppen så var han samarbetsvilig så är ett stort plus så jag kunde öka halva långsidan och sen samla galoppen resten av den och det har jag inte kunnat göra på det sättet så jag var skit glad :) vart lite slutor oxå som vart ganska bra dom oxå men det har jag bara tränat på i kanske 2 veckor och kanske för 1 månad. I arbetstraven så vart han lite lång och öppen men det var bara att rida lite på åttvolter och serpentiner så var det löst, han kändes bra nästan helatiden under de....justa jag gjorde en helt grym travökning och upptagningen var fantastisk,jag såg till och med frambenna på honom sen gick han kvar på tygeln!! Jag galopperade inte så mycke då han var väldigt trött men jag gjorde några enklabyten som vart helt okej faktist :) travde av honom lång o låg och det var verkligen de för han nuddade nästan marken :P Ridpasset gick väldigt bra i det hela :D // Daniela


lille plutt :)


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu