Gorre igår :)

2012-02-12 09:13:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag red ju Gorre innan jag åkte till pappa igår så jag tänkte skriva om det idag istället efter som att det var meloidfestivalen igår så orkade jag inte skriva då :) Aja men jag skrittade fram i ca 10min, han skrittade på i frikst och sen tog jag tyglarna och började jobba honom i skritt lite. Jag började trava fram i ganska låg form med ett bra tempo, i förat galoppen så vart han lite stark och gick inte riktigt att ha kontroll helatiden men jag märkte att om man tar lite på inner samtidigt som man har kavr stödet på ytter och trycker  lite lätt med inner vaden så fick jag till en samlad galopp på raktspår och det har vi haft skit svårt för :) Efter det så fick han en lite skritt paus på ca 5min, jag tog tyglarna och gjorde lite skänkelvikningar i skritt. Liat arbetstrav men det var lite svårt att sitta ner med termobyxor och hoppsadel så det vart mer lättridning än arbets ridning eller vad man nu säger :P han var ganska spänd nästan helatiden så det vart ganska hackigt i ridning, alltså först kunde han vara hur bra som hällst sen efter några sekunder blev han super spänd och började trippa och det kämdes som att han skulle exploder när som hällst. Galopparbetet vart lite så där man hganska bra ändo eller han gjorde det jag bad om och inte mer så jag är ganska nöjd med det här ridpasset :) 




Och så jag som sitter som en kråka :P  // Danni

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu