Dagens ridpass....

2012-12-22 22:08:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag vaknade jag typ vid 11, var uppe skit sent igår så jag tog sovmorgon idag :) Åkte till stallet vid typ ett, kom fram ungeför vid 2. Allt var nästan redan fixat när jag kom fram, behövde bara släpa ner lite spån ner till hästarna, jag glömde skriva om ridpasset igår. Jag red på Hackamoret barbacka, han var ganska pigg :) Han var jätte fin i formen, arbetade ganska mycket i galopp på volterna. Övade mycket fattningarna och när jag saktar av så ska han fortsätta trava på och inte bryta av till skritt, han har en förmåga att göra det ibland ;) Men är sjukt nöjd över gårdagens ridpass, han hade fin form, trampade på bra och arbetade verkligen med hela kroppen! Min lilla dressyr ponny, nee jag skoja bara vi äkta hoppare!
Idag så arbetade vi i våran starkaste gren, ni kan ju kanske gissa vilken, aa hoppning ;) Red helt ensam i ridhuset idag så han var helt galen och stressad i början. Han stack iväg hela tiden för att han såg tydligen massa spöken hela tiden som jag inte såg! Men sen efter tag så lugnade han ner sig och slappnade av lite mer, hade plockat fram tre hinder hoppade ganska lågt först bara för att han skulle lugna sig. Det jobbiga med att hoppa ensam är att då måste man ju hoppa av hela tiden för att höja! Provade att hoppa alla tre ett par gånger, det var ganska svårt för att efter varje hinder så drog han iväg men det gick i alla fall men jag hade noll kontroll! Han var jätte fin, hoppade som en GUD! Rev ingenting eller stannade, bytte till rätt galopp osv...
Eftersom han var så pigg så tänkte jag att jag skulle prova attt hoppa lite högre, när man höjer hindrena till en meter och uppåt så stannar han nästan hela tiden. Men jag provade att höja till en meter och han hoppade på första försöket, så jag hoppade det ett par gånger. Sen tänkte jag prova att höja till 1,10 han stannade dom två första gångerna, sen på trejde försöket så hoppade han! Blev helt överlycklig!
Jag har ju inte bloggat nått på länge, men jag har haft jätte mycket problem med Mickey i hoppningen senaste tiden om nu undrar. Det är därför jag är så lycklig över att han faktiskt hoppade 1,10 idag, hoppade det ungefär tre gånger sen skrittade jag och hoppa av sen för att han var så duktig. Sen när jag gick fram till hindret så såg jag att det låg på 1,15 och inte 1,10 visst fem centimeters skillnad men endå! Är sjukt stolt över min ponny, känns som allt bara flyter på nu och det verkligen går bra! Är så skukt taggad till att få komma ut och tävla nu :) Men nu ska jag kolla på Johan Falk med min familj, hörs imorn // Amanda ♥
                                                        Från idag, älskar dej min lilla super stjärna!

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu