Hoppträningen

2012-08-07 21:45:10 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag var du hoppträning igen och jag fick vara helt själv i gruppen idag! Riktigt lyx asså! men vi tränade på att han man ska kunna ta ner honom i trav utan att det tar 30 m och det gick bra på slutet, Det vart några oxrar oxå som var  bra för att jag måste börja lära mig att rida ut i hörnen för dom var placerade så att man var tvungen att göra det. Han var dukigt och väldigt pigg! Sen red jag på det vanliga bettet idag och jag ångrar lite att jag gjorde det men jag får rida på pelhamet nässta gång, det hade vart lättare att få ner honom i trav då. men jag vill nog hoppa på det hemma först :) Vi hoppade även som en sepentin och där fick vi lite problem efter som att Gorre inte KAN byta galopp!! Helt sjukt asså, det blir bara kors galopp och jag vet att han har kunnat men vi har nog tränat för mycket på det förvända antagligen, Men vi fick till det på slutet :) det var några lite snävare svängar oxå och dom är alltid roligta att rida efter som att han nästan kan göra B-ponny svängar! Jätte nöjd med den här träningen iallafall! :D
 
Imorgon ska han få vila så vi får se om jag rider nån annan eller vad jag hittare på :)
Sen är det ju tävling nu på lördag!! Himla taggad asså!! fast jag hade velat träna för en tränare i dressyr inann men mamma får hjälpa mig på torsdag :)
 
 
// danni
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu