Träningen!

2012-04-29 12:55:17 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej, träningen idag gick super bra!! Han vart väldigt trött men han kämpade på ändo och det är svårt att få honom så. Vi började skritta fram i ca 10 min sen kom tess i och pratade men mamma efter som att hon aldrig ridit för henne med Elmis. Han vart lite otålig så han började dra i tyglarna... och dom gick av!!! Ett par svin dyra stubben tyglar!! så tess fick springa upp och hämta ett par tyglar i hennes stall :P Men han var jätte mjuk i munnen och trampade på bra framot, Elmis bråkade lite men det vat inte så mycket som han brukar göra. Tess hjälpet mamma mest i början så jag fick rida lite själv och det är så himla najs att rida i stort ridhus med långa väggar och man behöver inte tänka på att styra helatiden. Jag har bara ridit i stort ridhus ett fåtal gånger så jag tycker att det är helt fantastiskt, men han jobbade på bra. Efter en stund så började hon hjälpa mig oxå och då gick han jätte jätte bra!! Kännslan är så sjukt otrolig, att bara kunna hålla händerna stilla och inprincip bara rida med bennen och hjärnan :P Vi tränade mycket på att kunna öka traven och galoppen och sen ta tillbaka till en lite kortare gångart och det klarade han utmärkt!Galoppen i helhet var oxå jätte bra och fin i formen på ett ärligt sätt, han är lite lätt att bara krulla ihop sig och sänka ryggen alltså inte jobbar över huvudtaget! Men idag vart dte jätte bra men de oxå :) i taven tränade vi mest på att kunna växla i stälningen och tempot sen lite skänkelvickningar som vart lite sådär då han vart väldigt trött och nonchalant (stavning). Jag tror att det gick bra för mamma oxå efter en stund av bråk så såg ha fin ut iallfall :) Tyvärr så hann jag inte ta några bilder och ingen var där så ingen kunde fota :( Men jag fotade lite i hagen sen efter ridpasset när vi var hemma igen :) Men dom kommer i ett annan innlägg


Iso!!  // Danni


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu