Soligt ridpass!

2012-04-27 19:14:55 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Gud vilket härligt väder det är ute!! Man vii bara rida ut och busa, men inte om man ska täva om några dagar :P Då blir det hård träning på bannan. Jag började med lite sperpentiner och stora volter i trav och sen när han var lite igenom så vart det galopp, han var väldigt trög i den men efter lite galopp ökningar i snätt igenom så var han på tårna igen :P Jag börjar få jätte bra koll på honom nu, att jag kan göra en ökning på långsidan och sen kunna sakta ner till "samlad galopp" (men det gör jag inte när jag rider fram) Jag fick ner honom fint i en lång och låg form, alltså en bra fram joggnings form, desamma i galoppen då han var fin och rund i formen. Sen fick han en lite skritt paus i ca 5 min och efter de så vart det arbets trav och han är så jävla  skummpig så det gick knappt att rida! jätte jobbigt för då sitter man ju bara och iriterar sig på det, men efter en stund så värkligen klämde jag man fast på honom och då gick det faktist bätter, fast det kan inte att han sätt så fint ut :P Men i galoppen var han som en dröm att rida! Jätte styrbar och lätt i munnen, som han inte brukar vara men idag så vart han det. Nu är jag taggad som f*n (inte svära på bloggen:P)

Nu ska vi åka till Heron City och äta! Så hej då // Danni



Ser inte han ut som en åsna på den här bilden :P

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu