Våran utveckling!

2012-04-15 16:17:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Gorre var VÄLDIGT billig! och jag tror inte att någon skulle tror det om honom för först ville dom 65 000 kr och det är ju jätte mycket för en 18 årig ponny :) så jag lånade honom bara första året. Han var helt fel riden när han kom, gick absolut inte på tygen men någon som red honom och då red ändo min tränare och hon sa bara att det här är en född hopp ponny och han kommer nog att avra det hela livet ut! Men jag ville inte tror hennen, och då var jag bara 12 år och väldigt kort (det är jag nu oxå :P) kankse  bara 140 cm och jag klarade ju såklart inte av en jätte het hopp ponny som jag inte änns kunde riden rakt fram utan att han stack. Och det här var i september 2009, det tog ända till april 2010 att få iårdning på den där ponnyn. Ingen trodde på oss men jag klarade de, med hjälp av Miranda som var den ända som trode på oss under den tiden! och även min tränare Lillemor Borka. Sen på min första tävling med honom gick det jätte dåligt, han hade typ aldrig sått dressyr staket och vart skit rädd för dom! Jag vart så nervös att jag bara ville dö typ, vi slutade på 56 % i en LC och det är fortfarade det sämsta % vi någonsin har ridit på och det är man ju glad för:P Sen tog det flera månade för mig att få tillbaka självförtroendet att tävla igen! Men efter mycket chat av både tränaren och Mirand så bestämde jag mig för att pröva igen och då hade vi tränat väldigt mycket så det gick ganska bra hemma :) Jag var nästan ännu nervösare än första gången, men vi hade några ganska stora missar i programet men ändo så kom vi kom 3:á på 64% i en LC! och jag vart så himla glad, jag tror jag nästan aldrig jag hade vartit så glad! Och jag åkte hem men självförtroende igen! Sen har det bara flytit på, jag har 13 placeringar under dom här åren visste det är inte alls mycket man jag är grymt stolt över dom! Vi har kankse inte kommit lika långt som alla andra på dom här åren men vi har kommit en liten bitt på vägen! Mina bästa resultat är LC: 74% LB: 71% LA: 62% :) Nu är jag grymt taggad inför den här tävlingen i vällingby! dte är typ alltid jätte kongkurans (stavning) där men vi ska göra vårt bästa! Sen ska det bli jätte roligt att gå se Corvette (Amanda och Toras ponny teamkt.blogg.se)
Det var en liten kort berättelse om våran utvecklig! Och glöm inte, om jag kunde få min galna hopp ponny som aldrig har gått på tygen i typ hela sitt liv ut på tävlings bannaorna, då klara ni det oxå!! Nu har jag min dröm ponny!!!  



Här är vi på gripen :)


det här en en jätte gamal bild på honom :)


en bild från hanns förra ägare :)

// Danni


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu