Gordon igår

2012-04-23 18:25:51 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej, jag hann inte skriva om mitt ridpass igår för jag kom in så sent och då skulle jag plugga till et NO prov som ändo gick åt pip svängen :P Men han var jätte fin i munnen ibörjan och stälningen vart lättare, Han är en sånn ponny som springer i svängarna och blir lätt stressad av att han råkar ta lite får hårt i honom när man just ska svänga eller vara på en volt. Jag gjorde mycket serpentiner och stora åttvolter så att han blev lite mera lösgjord, Jag kunde rida honom i en jätte fin lång och låg form eller lite lägre. Galoppen var jätte rund och fin i båda varven och jätte bra i fromen och lyckades behölla den låga formen även i galoppen! Sen kom Nathalie hem efter ha varit på tävling och då gick hon fram och tillbaka på vägen, då vart Gorre jätte spänd och tog inte ett steg så jag vart tvungen att vänta tills hon hade gått klart :P Sen vart han jätte jobbig i 10 min efter de oxå, Då passade jag på att ge honom en lite skritt paus när man ändo var så stressad. Jag tog tyglarna igen och började arbeta honom i skritten, lite skänkelvickningar och halter. Han var super skumpig i taven och jag höll typ på att skumpa av :P Efter ca 20 min av lite bråk av vem som bestämer så vart han trött (så som han blir på tävling) Och då passade jag på att rida igenom LA:1 och det gick faktist jätte bra förutom ryggningen för jag glömde bort att dte skulle vara en ryggning så jag trvde bara sen när jag nästan var framme vid staket så typ tvär ntade vi och dte belv bara konstigt :P Men restan var ganska bra :) Jag och mamma kanske ska vara med på pogram ridning den 11 maj och då tyckte mamma att jag ska rida upp LA:1! Men han har aldrig gått bra på pogram ridningar så jag vet inte riktigt :P

Men nu måste jag gå och ta en macka för jag blev lite hungrig av att skriva :P  // Danni



När jag och Amanda var repotrarar till ett TV nyheters pogram :P

Kommentarer

Fin blogg, snygg design :D

2012-04-24 10:41:22

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu