tävingen! :)

2011-11-05 22:23:16 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


tävling på vällingby ridskola:

Vi gick upp kl ca 04:00 och var ute i stallet kl 05:00, jag flätade manen dagen innan och rullade dom idag.
 Dom vart inte så bra, Ida har jätte tjock man och Gordon har jätte tun, då bilr det lite svårt när man har ganska bråtom.
Vi åkte vid ca 06:10 och det tog 1,5 timmar att åka till tävlingsplatsen,fast jag och min lilla syrra sov typ hela vägen efter som att vi har häsbussen och det är typ som soffor bak :)




Framme på tävlingsplatsen:

När vi var framme så gick mamma och anmälde mig medan mormor fixade mitt hår, Jag hade ca 1:20 på mig att fixa Ida.
Dom va ganska dampiga i bussen men efter ett tag lungnade dom ner sig, det var första gången Ida åker den.
Dum som man är så hade jag glömt vilken som hade vilket nummer, men mormor fick springa och kolla.
Vi lastade ut Ida och började fixa henne, hon ville inte stå stilla en enda sekund. Dom höll på att gnägga hela tiden, det var skit jobbigt för hon vart jätte stissig.


Idas framridning:

Jag hoppade upp och skrittade fram henne i ungefär 10 min sen red jag fram henne, hon kändse faktist väldigt bra,fin i munen. Hon var lite seg i galoppen, jag fick kämpa för att få fram henne. Jag skrittade lite igen. Hon vart jätte fin i arbets traven och det kändes väldigt bra. I galoppen var hon fortfarande lite seg men mycket bättre. Sen gick jag in i coleging(staving) och hon kändes faktist ganska bra. Efter ett tag blev hon lite trögare.


Ida på banan:

När jag kom in på banan vart hon helt stel och bara spende ut magen. När dom blåste så red jag upp och ungefär vid domarna så stanade hon men då fick jag fram henne sen var det snätt igenom och då var hon ganska bra, sen var det en 15 m volt och vid slutet av den så standade hon igen och desto mer jag bankade desto mer backade hon, sen skrek mamma att jag skulle utgå, så jag vi ska sälja henne, är det kanska nångon som vill köpa henne? :)




Gordons framridning:

Efter 4 timmars väntan var det äntligen Gorres tur, vi lastade ut honom och fixade honom, sen när jag hade hoppat upp så kollade mamma på klockan och det var 1timme o 20 min kvar. Vi orkade inte vänta så jag skrittade lite på parkeringen, jag gick in i ridhuset och då red några B-ponny eqipage fram, dom var så himla söta och ena hade rosa boots :) Jag skrittade i typ 15 min och travade fram lite long o låg, jag hade fel hanskar på mig så det var lite svårt
att rida men sen kom mamma med mina tävlings hanskar.
Jag galopperade lite på volter för att få honom lite rundare, han kändes skit bra. sen var jag tvungen att skritta i ca 20 min för att jag inte skulle trötta ut honom. Jag började rida i arbetstrav när det ungefär var 30 min kvar så jag hade tid på mig. Han kändes helt fatastisk, han var framot och jätte fin i fromen och galoppen var lika bra den. Jag startade först så vi var två i colegting (staving), det var lite trångt men han vart lite trött och nonchalant.



Gordon på banan:

vart jätte seg innan hon blåste. Hon blåste och jag red upp och gjorde halt hälsning, sedan var det vända rätt över banan,den var ganska bra. serpentingena tyckte jag vart lite för springiga men han behöll formen bra så det kanske inte syntes, sen var det mellan trav och i den hände det ingenting, jag vart så arg för att hamma kan han göra värsting ökningar :( Serpentiner igen och dom vart bättre, han var följsam. Skritten är ju altid dålig men den här gången så slängde han i ellafall inte med huvudet. galopp volten vart skit bra och ökningen vart oxå ganska bra. sen var det
samma ska i andra varvet,han vart jätte seg i fattingen så jag fattade typ 5 m från där jag skulle ha fattat. Volten vart rund och bra, ökningen var vell okej. upp ridningen vart jätte rak och han vart inte snänd :) Halten var okej sen joggde jag ut.
När jag kom ut så var jag inte alls nöjd efter som att jag hade två missar. Jag hade förberätt mig på att åka på än gång, Men så kom mamma med protokolet och så att jag hade ridit på 67,24% och det var vell ganska bra för om det skulle gått bra så skulle jag ridit på runt 70%. Men vi tänkte att det kommer inte räcka till nån placering och det var 5 st.
När nästan halva hade ridit så låg jag fortfaranda etta, men sen kom en jätte fin ponny in och red på exakt samma %, men hon hade lite bätter där nere (vet inte vad det heter) så jag låg två och var ganska glad och det räckte, så jag kom 2:a men jag och ettan hade ju samma %. Vi var som vanligt sist där ifrån.


tyvär inte så många och bra bilder men dom kommer imoron :) // Daniela ♥





en bild från vår andra täving (kom 3:a på 64%)



Gripen i år




miranda fotade mig i vintras




här är en bild på just miranda på falsterbo tror jag :)


Kommentarer

Hej jag är amandas kompis från farsta och hon sa till mig att hon skulle hoppa en och tjugi med gordon har hon gjort det än?

2011-12-18 19:16:53

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu