Sammanfattning 2011

2011-12-20 21:41:47 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej, jag tänkte berätta lite om sammanfattningen år 2011 så alla andra bloggar oxå gör:P

Året började Väldigt bra med 2st andra placeringar på över 70 % men det var bara LC. Jag har haft väldigt många motgångar och framgångar det här året oxå. Efter det hade gått så bra så åkte min tränare iväg på hundutstälningar lite nästan helatiden så det vart nästan inga träningar på typ 2 månader och för mig är det super mycket, men iallafall så när hon väll då kom tillbacka så hade hon jätte mycket lektioner på ridskolan(hon jobbar på Enskede ridskola).Det hade oxå börjat gå bra med Ida så jag var väldigt nöjd över mig själv. Jag åkte på tävlingar endå fast jag inte hade tränat(jag måste träna innan en tävling) och då gick det ju åt h*lvete, han gick knappt på tygen och så hade alldelse för mycket framåt bjudning, sen var han väldigt stel i kroppen. Det var då jag märkte att det ser hämskt ut när jag rider, jag sitter som en kratta och formen var så att jag inte änns ville se oss i speglen.  efter att gjort bort sig ett antal gånger(jag har väldigt höga krav på mig t.ex blir jag inte nöjd om jag inte rider på över 65% i LC eller LB) så var det dags för det roligaste på hela året meetinget på Gripen och jag skulle start båda hästarna alla tre dagarna, så det vart 6 ritter och jag var helt slut efter det. Men det var hård träning innan den tävlinen för det var min första LA:1 så allt skulle vara perfekt, men på träningarna så satt nästan ingeting så ingen trode på mig att jag skulle rid på över 60%. Jag slog dom med häpnad när jag red på 61% och då var formen katastrof men vi fixade det ändo, sista dagen så rider jag oxå LA:1 så det kanke skulle bli lite bättre och det tyckte därimot inte jag men tydligen dommarna för jag fick 62% och jag var hel nöjd. me Ida gick det åt pip svängen!! men efter det så hade jag något slags uppehåll så jag red typ inte på 1 månad sen när jag skulle börja rida igen så fick jag börja om från noll igen. fram mot agusit så tävlade jag igen och det gick super bra det var nog en utav min bästa ritter i en LB, jag red på 67 % och van för först gången på hela det här året, så det var jag jätte nöjd över det. efter det så red jag en super dålig ritt men ändo så red jag på mina högsta % i LB, jag fick 71% och van igen!!! sen var det dags för LA och det gick så där, vällingby gick det ju oxå bra med en andra plats. Jag har lärt mig av det jag har gjort fel eller dåligt så nästa år ska jag vara på topp helatiden :P   // Daniela




♥ // Daniela

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu