Helgen som vart :)

2011-12-13 22:22:39 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hesjan, jag vet att jag lovade att blogg igår men jag föjde med Amanda till ridskolan och jag kom hem kl halv 10 så det var lite sent att blogga när man var så himla trött oxå :( Men Amanda förjde ju med hem till mig förra helgen så såhär såg helgen ut:

Fredagen: Jag var på Idol final och det var super roligt att se ganska många av idolerna sjunga (dom sjöng i pauserna) men det bästa var att höra moa sjunga sin egna låt live :) men vi satt ju inta så där jätte bra men man hörde skit bra.Sen var det ju sista idol i sverige tror dom, men på sista numret som var Angnes var skit bra sen hade hela globen idol lappar på sig(såna man får när men är med).

Lördag: Jag råkad lura på Amanda på ett tidigare tåg men jag viste inte att det inte gick någon buss då så hon fick vänta i typ 1,5 timmar i vänterummet för hon orkade inte åka hem. När hon äntlingen kom så hade jag mockt klart men jag had inte fyllt vatten o inte soppat eller gjort påsar och hinkar så det tog en stund men när vi var klar så gick vi upp till huste och åt billys pizza. vi skulle rida i ridhuset då oxå så vi fixade honom och gick ner, vi hade en ljus grå outfit men kameran hade inga baterier så det var inga bilder. jag skulle ju hoppa Pay and Jump på södagen så jag behövde rida så Amanda fick tyvär inte rida på hela helgen, men men det kommer fler helger.ridpasset gick faktist förvånandsvärt bra(staving) jag gjordoe inte så mucket efter som att jag inte har ridigt så mycket på sistonde.


Söndagen: Pay and Jump var det dax för så det var upp vid 07.30 så det vart inte så tidigt :) men då gick vi ner och fodrade hästarna och kollade så att Gorre inte hade rullat sig i bajs eller kiss, men sån tur hade han inte de :P Jag, Amanda och Patrik åkte tidigare och kollade bannan efter som att man inte kan gå den senare. men bannan var super lätt, så den lärde jag mig snabbt. Vi lstade in honom i hästbussen och åkte mot Runsten :) när vi var framme så gick vi och kollade vardom låg ocg jag hade faktist ganska bråtom så vi fick ta ut honom snabbt och fixa allting, efter typ 5 min var jag uppe på hästen, framridningen var inne i ridhuset så vi började gå mot ridhuset men där var det ju en väldigt lång kö så när jag äntlingen fick komma in så hade jag typ bara 10 min på mig att rida fram.Så det var några språng på oxen och sen var det in på bannan. inne på bannan vart han jätte pigg sen gick start signal och han var seg som en jävla korv så det gick inge bra, han hade inge sug på hindrena men vi kom över alla förom att jag hade glömt att plugga in det sista hindret, så det var 4 fel.
Men andra klassen gick betydligt bättre han var mycket gladare och piggare så när vi kom in på bannan så kändes han skit bra och hela bannan kändes jätte bra, fast han slarvade jätte mycket på et hinder så han rev:( synd annars så hade jag fått en clearond rosett :) men det kommer ju nya skanser :P


och idag har jag hållt på med min so uppsats som jag hade skrivit 5 sidon och sen så stängs dat jäven av så allting raderas :( och det var 3 timmars jobb :( så det var ju bara att börja om :P Jag orkar inte att räta nu så ni får stå ut med fel stavningar och sånt :P


 så här ser ridhuset ut på Runsten :)

// Daniela ♥

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu